Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T09:43:38+01:00
Przekatne rombu sa rowne
d₁=24
d₂=10
a bok rombu

przekatne rombu dziela sie na połowy i przecinaja pod katem prostym, tworza więc razem z bokiem rombu trojkat prostokatny,
w ktorym wykorzystuje twierdzenie Pitagorasa
(½d₁)²+(½d₂)²=a²
12²+5²=a²
144+25=a²
169=a²
a=13

bok rombu jest rowny 13 cm


5 2 5
2009-11-16T09:46:01+01:00
A2+b2=c2
5kw+12kw=169
c2=13
długość boku to 13 cm
1 1 1