Pani Kasia zabrała; 19% jabłek z 5 jabłonek (jedna jabłonka ok.50 sztuk) ,3%gruszek z 2 Grusz ( jedna grusza ok 20 sztuk).
Pani Mariola zabrała 17% jabłek z 5 jabłonek (jedna jabłonka ok.50 sztuk) ,4%gruszek z 3 Grusz ( jedna grusza ok 20 sztuk).
Która zebrała więcej gruszek ???A która więcej jabłek ???
Proszę o pilną odp.

3

Odpowiedzi

2009-11-16T09:48:26+01:00
Jabłka Pani Kasi: 19% * 5 * 50 = 47,5
Jabłka Pani Marioli: 17% * 5 * 50 = 42,5

Gruszki Pani Kasi: 3% * 2 * 20 = 1,2
Gruszki Pani Marioli: 4% * 3 * 20 = 2,4

Odp: Więcej jabłek zebrała pani Kasia, a więcej gruszek pani Mariola.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T09:50:28+01:00
P.Kasia
jabłka 19% x (5 x50)=0.19 x 250 =47,50
gruszki 3% x (2 x20)=0.03 x 40=1.2

p.Mariola
jabłka 17% x (5 c50)=0.17 x 250=42.50
grudzki 4% x (3 x 20) = 0.04 x 60=2.4

odp.Więcej jabłek zebrała p.Kasia a gruszek p. Mariola
2009-11-16T09:55:37+01:00
Pani Kasia zebrala

5 jablonek razy 50 sztuk=250
19% z 250=19/100 razy 250=19•(5/2)=47,5 jablek
2 gruszki razy 20=40
3% z 40=3/100 razy 40=1,2 gruszek

Pani Mariola zebrala
17% jabłek z 5 jabłonek
17% z 250=17/100 razy 250=42,5 jablek
4%gruszek z 3 Grusz ( czyli ok. 60 gruszek)
4% z 60=4/100 razy 60=2,4 gruszek
więcej jablek zebrala pani kasia, a wiecej gruszek zebrala pani mariola