Pomóżcie jeszcze z tymi...
zad1.
Za bilet lotniczy z Warszawy do Szczecina trzeba zapłacić 700zł plus 7% podatku Vat.Jaka jest cena biletu?
zad.2
Cena lodówki wraz z 7% podatkiem wynosi 1337,50zł.Oblicz cenę bez podatku
zad3
Pewna szkoła sportowa liczy 250 uczniów.60% wszystkich uczniów stanowią chłopcy,a 30% chłopców trenuje pływanie.Ilu chłopców z tej szkoły trenuje pływanie?
zad4
Grzyby po ususzeniu tracą ok92% swojej masy.Ile kg grzybów trzeba zebrać aby otrzymać 1kg suszonych?
Z góry dzięki...:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T10:58:26+01:00
Zad.1.
700zł * 107% = 107/100 * 700zł = 749zł

Odp: Cena biletu wynosi 749zł.

Zad.2.
107% - 1337,50zł
100% - x

x = 100% * 1337,50zł / 107% = 1250zł

Odp: Lodówka bez podatku kosztuje 1250zł.

Zad.3.
30% * (60% * 250) = 3/10 * (6/10 * 250) = 45

Odp: Pływanie trenuje 45 chłopców.

Zad.4.
100% - 92% = 8%

8% - 1kg
100% - x
x = 100% * 1kg / 8% = 12,5kg

Odp: Trzeba uzbierać 12,5kg grzybów.
2009-11-16T11:25:22+01:00
Zad1.
7/100 x 700 = 49
700 + 49 = 749
odp. Cena biletu wynosi 749zł.

Zad2.
107%(1,07)x = 1337,50|:1,07
x = 1250zł - cena lodówki bez podatku

Zad.3
250 --100%
x -- 60%
x = 150 chłopców

150 -- 100%
x -- 30%
x = 45 osób
odp. 45 chłopców trenuje pływanie.

Zad.4
100% - 92% = 8%
8%x - 1kg
8/100x = 1
x = 12,5
odp. Trzeba zebrać 12,5kg grzybów żeby otrzymać 1kg suszonych.