Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-16T11:52:28+01:00
Korzyści:

- Możliwość odnajdowania mutacji genetycznych i ich leczenie
- Możliwość łatwego badania ojcostwa
- Terapie genowe (polegają na wprowadzaniu do organizmu pacjenta zdrowych form genu zastępujących uszkodzony - narazie w fazie testów)
- Możliwość przeprowadzania licznych testów genetycznych
- Umożliwia odnalezienie podejrzanego o zbronię poprzez testy DNA
- Odczytanie informacji genetycznej każdego z nas umożliwi indywidualne dopasowywanie leków do potrzeb chorego (w przyszłości)
- Umożliwia śledzenie nam naszej ewolucji
- Bardzo istotne do celów badawczych

Wady:

- Możliwość "stworzenia" przez ludzki błąd bardzo szkodliwej mutacji genetycznej
- Liczne nieetyczne eksperymenty na ludziach
- Możliwość manipulacji DNA, konsekwencją czego najbogatsza grupa społeczna będzie mieć potomstow o najlepszym kodzie genetycznym, co się odbije bardzo na społeczeństwie
- Broń genetyczna, atakująca ludzi o określonym DNA, lub określonych cechach
- Coraz częstsze eksperymenty na zarodkach
- Ambicje mogą zepchnąć naukowców na drogę prowadzącą ku agładzie ludzkości, poprzez zaawansowaną manipulację DNA
15 4 15
2009-11-16T13:23:44+01:00
Korzyści
- postęp w badaniu nukleotydów zawartych w żywych organizmach
- jest przedmiotem ewolucji
- jest rewolucyjnym osiągnięciem inżynierii genetycznej
- możliwośc uleczenia człowieka z chorób nieuleczalnych poprzez zastosowanie tzw. terapii genowej.
- możliwośc badania DNA ojca dziecka

Neutralna odpowiedz:
między genomami ludzi różnych ras nie ma istotnych różnic

Zagrożenia:
- Nieprawidłowa budowa oraz złe funkcjonowania białek może doprowadzić do śmierci
- dążenie do coraz częstszego eksperymentowania na organizmach
7 2 7