Odpowiedzi

2009-11-16T11:38:58+01:00
Aktorzy w reatrze greckim ubrani byli w jaskrawe stroje, które dodatkowo wypychali od środka materiałami, aby byli lepiej widoczni dla publiki. Nosili oni także buty na koturnach i peruki zwane onkos oraz różnego typu maski.
22 4 22
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T11:42:29+01:00
Typowy strój greckiego aktora,to luźna ,jaskrawa szata spływająca od szyi do kostek(chiton),płaszcz(himation lub chlamys)-pierwszy to długie okrycie zarzucane na ramię prawe,drugi to krótki płaszcz zarzucany na ramię lewe.Strój miał wspaniałe barwy.Aktorzy na nogach mieli koturny,zrobione z kilku warstw skóry.Dzięki temu postacie były wyższe.Najbardziej charakterystyczną cechą greckiego aktora była maska,która dawała wskazówkę co do wieku,pozycji społecznej i nastroju osoby.W masce wykrojony był otwór na usta ,który dawał rezonans.Używano czterech rodzajów masek:śmiechu ,płaczu,gniewu i strachu.
27 4 27
  • Użytkownik Zadane
2009-11-16T12:27:27+01:00
Aktorzy w greckim teatrze ubrani byli w jaskrawe stroje, które dodatkowo wypychali od środka materiałami, aby byli lepiej widoczni dla publiki. Nosili oni także buty na koturnach i peruki zwane onkos oraz różnego typu maski.
25 3 25