Utwórz stopień wyższy i najwyższą oraz formy zaprzeczone przymiotników wchodzących w skład wyrażeń zapisanych. Takie są wyrazy : śliski temat, ostra krytyka, gorzki wydźwięk, ważny utwór, gorące przyjecie gruby tom, piękna okładka, duży nakład.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T11:51:09+01:00
Śliski temat-śliższy temat-najśliższy temat--- śliski-nieśliski
ostra krytyka-ostrzejsza krytyka- najostrzejsza krytyka ostra-łagodna
gorzki wydźwięk- gorzszy wydźwięk-najgorrzszy-wydźwięk gorzki słodki
ważny utwór-ważniejszy-najważniejszy ważny-nieważny
gruby tom - grubszy-najgrubszy chudy
piekna - piękniejsza - najpiękniejsza - brzydka
duży większy największy mały
5 4 5
2009-11-16T11:51:52+01:00
Śliski temat- bardzo śliski temat- naj bardziej sliski temat
*niesliski temat
ostra krytyka- ostrzejsza krytyka (albo bardzo ostra krytyka)- najostrzejsza krytyka
*nieostra krytyka
gorzki wydźwiek- bardzo gorzki wydzwiek- najbardziej gorzki wydzwiek
*niegorzki wydzwięk
ważny utwór- ważniejszy utwór-najważniejszy utwór
*nieważny utwór
gorące przyjęcie-bardzo gorące przyjęcie- najgorętsze przyjęcie
*niegorące przyjęcie
grupy tom- grubszy tom- najgrubszy tom
*niegruby tom
piekna okładka-piękniejsza okładka-najpiękniejsza okładka
*niepiękna okładka
duzy nakład-większy nakład-najwiekszy nakład
*nieduzy nakład
9 4 9
2009-11-16T12:29:19+01:00
Najśliższy, śliższy temat (niesliski)
ostrzejsza, najostrzejsza krytyka (nieostra)
gorzszy, najgorzszy wydzwiek (slodki) chyba;p
ważniejszy, najważniejszy utwór (nieważny)
goretsze, najgoretsze przyjecie (chlodne, zimne)
grybszy, najgrubszy tom (cienki, chudy)
piekniejsza, najpiekniejsza okladla (brzydka, nieładna )
wiekszy, najwiekszy naklad (mały, niewielki)
5 4 5