Odpowiedzi

2009-11-16T12:10:43+01:00
Ziemniaki sałatkowe o nazwie Rosalind.
ziemniaki (wineta)

a poza tym proponuje nie tyle sugerowac sie odmiana, co kolorem ziemniakow. Konkretnie kolorem ich wnętrza. Ziemniaki, które sa w środku białe są bardziej zblizone do ziemniaków pastewnych... sa sypkie i mają duzo cukru, wiec frytki beda mialy bardzo ciemny kolor, bo cukier przy smazeniu sie karmelizuje. Dlatego najlepsze ziemniaki na frytki są w środku intensynie żółte :) są twardsze i pyszniutki. Dodatkowo robiąc frytki w domu nalezy je przed smażeniem zblanszowac (czyli wrzucic na chwile na minutke lub dwie do wrzacej wody) - to spowoduje, ze beda chrupiace :)
2009-11-16T12:13:13+01:00
- bardzo wczesne: Denar i Lord , Impala i Krasa

- wczesne: Korona , Vineta i Vitara

- średniowczesne: Bartek, Andromeda i Zebra , Satina i Folva

- średniopóźne i późne: Syrena i Wawrzyn
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T12:17:03+01:00
Ziemniaki na chipsy i frytki - na takie przetwory nadają się odmiany: Karlena i Saturna, z których wytwarza się chipsy oraz Asterix, z którego produkowane są frytki. W ostatnim czasie lista odmian przydatnych na te cele została poszerzona o kolejne odmiany zagraniczne: Augusta, Innovatror, Lady Claire, Nora, Pirol, Romula, Redstar i Victoria .
Z polskich, do produkcji frytek, polecić można odmianę Baszta, Danusia, Mila, Tokaj, Triada, Wiking, Monsun oraz Ślęza

mam nadzieje że pomogłem :D