Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T13:32:37+01:00
Jeżeli zastawki są uszkodzone, krew zaczyna się cofać. Wzrasta jej ciśnienie i ucisk na ściany żył jest coraz mocniejszy. Te rozszerzają się i tracą elastyczność. Nie potrafią powrócić do swego pierwotnego kształtu. Tak powstają żylaki - nieprawidłowe poszerzenia żył.
Jeżeli zastawki w żyłach głębokich słabo pracują, to cofająca się krew przedostaje się perforatorami do żył powierzchownych. Wzrastające w nich ciśnienie też powoduje tworzenie się żylaków, tzw. wtórnych.
1 5 1
2009-11-16T13:33:48+01:00
Krew która płynie w żyłach ma sieczko dosrać się do serca ponieważ dzięki zastawka krew może płyną do góry a zastawki w pewnym sensie pchają krew do serca i nie pozwalają na jej cofanie sie
2009-11-16T14:09:29+01:00
Najważniejszym czynnikiem wpływającym na wzrost ciśnienia krwi w żyłach jest nieprawidłowe funkcjonowanie zastawek żylnych, które są naturalnym elementem zapobiegającym cofaniu się krwi w kierunku obwodu kończyny i ułatwiającym przepompowywanie jej do serca. W tym momencie zastój żylny powiększa się i dochodzi do istotnego poszerzenia światła żył powierzchownych. Spowodowane w ten sposób nadciśnienie w układzie żylnym skutkuje zwiększeniem objętości płynu międzykomórkowego, co prowadzi do obrzęku. Wokół poszerzonej i zniekształconej żyły może dochodzić także do powstawania odczynu zapalnego, bolesnego zgrubienia i zaczerwienienia.