1.Oblicz pole prostokąta, którego jeden z boków jest o 25 cm dłuższy od drugiego, a obwód wynosi 19,4 dm.
2.Oblicz pole prostokąta, którego jeden bok jest o 35% krótszy od drugiego, a obwód wynosi 1,32 m.
3.Narysuj kwadrat o przekątnej długości 6 cm. Oblicz jego pole i obwód. Zaznacz osie symetrii i środek symetrii tego czworokąta.

2

Odpowiedzi

2009-11-16T14:22:35+01:00
1.
a- pierwszy bok x
b-drugi bok x+25
L=19,4dm= 194cm

L= 2a + 2b
194= 2x + 2x + 50
-4x=-144/:4
x=36 [cm]
a= 36cm
b= 36 +25
b= 61cm

P= a x b
P= 36 x 25
P=900 cm2
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T14:28:01+01:00
1.
a - jeden bok
b - drugi bok
19,4dm=194cm
a=b+25cm
2a+2b=194cm

2b+50+2b=194
4b=144
b=36cm
a=61cm
P=axb = 2196 cm2

2.
a - jeden bok
b - drugi bok
a=0,65b
2a+2b=1,32m
1,3b+2b=1,32
b=0,4m
a= 0,26m
P=a x b = 0,104m2

3.

Przekątna kwadratu wyraża się wzorem a√2

a√2= 6
a=6/√2 = 6√2/√2x√2= 3√2

Obw = 4 x 3√2 = 12√2
P= 3√2 x 3√2 = 36
9 3 9