Odpowiedzi

2009-11-16T13:54:32+01:00
Czworokąt foremny - kwadrat

a - bok kwadratu
r - promień koła

πr² = 6,25π
r = 2,5

r = ½a√2
a√2 = 5
a = 2,5√2

P = a² = (2,5√2)² = 12,5

Odp: Pole tego czworokąta wynosi 12,5.
24 4 24
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T14:12:09+01:00
W koło o polu 6,25π cm² wpisano czworokąt foremny. Oblicz pole tego czworokąta

P kooła=6,25π cm²
πr²=6,25π cm²
r²=6,25
r=2,5 cm

Tym czworokątem jest kwadrat o przek atnej równej 2r
2r=5 cm
P kwadratu= 1/2 d² , gdzie d-przekątna
P=1/2*5²
P=1/2*25
P=12,5 cm²
13 4 13