Odpowiedzi

2009-11-16T14:10:18+01:00
Znajdź wszystkie liczby spełniające nierówność i należące do podanego zbioru:
4x –7 <1/2 -x
A={x: x n ∈ C ∧x>-1}


4x –7 <1/2 -x /*2
8x-14<1-2x
10x<15
x<1,5


x n ∈ C ∧x>-1→x={0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,...}

x<1,5∧x={0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,...}→x={0,1}
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T14:12:40+01:00
4x –7 <1/2 -x
4x+x<1/2+7
5x<7,5 :5
x<1,5

Liczby spełniajace ta nierównosc to liczby 0 i 1
2009-11-16T14:21:07+01:00
Znajdź wszystkie liczby spełniające nierówność i należące do podanego zbioru:
4x –7 <1/2 -x A=(x: x należy C(zbiór liczb całkowitych) spełniające równanie x>-1.
4x –7 <1/2 -x
4x+x<1/2+7
5x<7 i 1/2
x<1 i 1/2
ale szukamy liczb całkowitych większych od -1, czyli są tylko dwie takie liczby:
0 i liczba 1