Odpowiedzi

2009-11-16T14:30:25+01:00
Zmiana temperatury: 0,6°C/100m = 0,006°C/m

20°C - (1602m - 600m) * 0,006 °C/m = 20°C - 6,012°C = 13,988 °C
2009-11-16T14:31:00+01:00
Oblicz temperatórę powietrza na szczycie Śnieżki(1602m.n.p.m.)wiedząc że u jej podnóża w Karpaczu(600m.n.p.m)temperatura wynosi +20stopni celcjusza??

Należy wiedzieć, że na każde 100m wysokości temperatura spada o 0,6 stopnia

Karpacz (600m.n.p.m)temperatura +20stopni C
Śnieżki(1602m.n.p.m.) temperatura ?
1602 -600=1002 m różnicy czyli 10 * po 100m
więc temperatura spadnie o 0,6*10=6 stopni
czyli temperatura na szczycie Śnieżki wynosi 20-6=14 stopni C
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T14:49:13+01:00
Śnieżka (1602m n.p.m.)
Karpacz (600 m n.p.m.) 10°C

1602m - 600m = 1002m
temperatura spada wraz z wysokością 0,6° na 100 metrów
1002m ÷ 100m = 10,02
10,02 × 0,6° = 6,012° ≈ 6°
20° - 6° = 14°

Odp: Temperatura na szczycie Śnieżki wynosi 14°.