Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T14:36:03+01:00
Obm-obwód małego
Obm=2πr
6π=2πr
r=3cm
Pm=πr²
Pm=π3²=9π
Pd-pole dużego koła
Pm-pole małego koła
P=Pd-Pm
16π=Pd-9π
Pd=16π+9π
Pd=25π
Pd=πR²
πR²=25π
R²=25
R=5cm
2009-11-16T14:36:36+01:00
Pole pierścienia jest równe 16 pi cm kwadratowych, a obwód wewnętrzny pierścienia 6 pi cm. Oblicz promień zewnętrzny pierścienia.

r₁ - promień mniejszego okręgu
r₂ - promień większego okręgu

6π cm = 2πr₁
r₁ = 3 cm

πr₂² - πr₁² = 16π cm²
r₂² = 25cm²
r₂ = 5 cm

A jeśli w treści chodziło o OBWÓD zewnętrzny to:
2πr₂ = 10π cm