Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T14:50:43+01:00
- dobrze się odżywiac
- dużo ruchu
- dieta (brak nadwagi)
- unikac stresu
- unikac palenia tytoniu, picia alkoholu

16 4 16
2009-11-16T15:44:01+01:00
Serce, aby sprawnie funkcjonowało, potrzebuje dostaw odpowiedniej ilości tlenu i składników pokarmowych.Higieniczny tryb życia zapobiega chorobom układu krążenia,np.chorobom serca.
1.Prawidłowa dieta (Prawidłowe odżywianie polega na znacznym ograniczeniu ilości spożywanych tłuszczów zwierzęcych ,zastąpieniem ich olejami roślinnymi oraz pokarmami bogatymi w skrobię,ograniczyć spożycie np:cukru, miodu, słodzonych przetworów owocowych, śmietany, tłustego mięsa).
2.Ważna jest aktywność fizyczna (regularne uprawianie sportów również redukuje nadwagę, zapobiega zawałowi serca, poprawia sprawność mięśnia sercowego oraz zmniejsza wszelką zachorowalność).
3.Ograniczenie lub "porzucenie" wszelkich nałogów(alkoholu, papierosów) spożywanie alkoholu w nadmiarze powoduje niewskazane zwiększenie się ciśnienia krwi, niewydolność mięśnia sercowego i może nawet prowadzić do wylewu wewnętrznego natomiast palenie tytoniu czterokrotnie zwiększa zapadalność na zawał mięśnia sercowego i piętnastokrotnie - zapadalność na raka płuc.
8 3 8