Odpowiedzi

2009-11-16T14:52:59+01:00
Wśod licznych gatunków bakteru żyjących w glebie, spotkamy bakterie powodujące rozkład substancji białkowych, bakterie rozkładające błonnik, bakterie nitryfikacyjne i denitryfikacyjne, bakterie przyswajające wolny azot z powietrza oraz wiele innych. Wskotek obecności rozmaitych bakterii zachodzą w glebie bezustanne przemiany chemiczne
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T14:58:54+01:00
Bakterie: negatywne w przyrodzie:
-procesy gnilne-pogarszaja jakośc zywności
-niektóre bakteriw wytwarzaja jad kiełbasiany
-rozkładu produktów spozywczych
pozytywne przyrodzie:
-spulchniaja glebe
-fermentuja obornik
-oczyszczaja scieki i wode
pozytywne człowieka:
-sa żródłem witaminy B i k
-wykorzystywane w przemysle farmaceutycznym,gorzelniczym,serowym,mleczarskim
-proces trawienia celuozy
negatywne u człowieka:
-wywołuja szereg chorób;gruzlica,zapalenie płuc
-bakterie jak gronkowiec,salmonella bywaja przyczyna masowych zatruc
1 5 1
2009-11-16T15:09:34+01:00
Negatywne to:przejaw działalności są powodowane procesy rozkładu,które przysparzają wiele strat gospodarce ludzkiej
Dzięki bakteriom istnieją bezpieczne metody walki ze szkodnikami owadami. Zaawansowane są prace nad bakteriami Bacillus atakującymi gąsienice szkodników łuskoskrzydłych lub atakującymi larwy chrząszczy. Przez tę naturalną metodę usuwania szkodników zaoszczędza się na środkach ochrony roślin, jak i ochrania się środowisko.
1 5 1