A)oblicz długość boku kwadratu,którego pole jest równe polu prostokąta o wymiarach: 6cm i 24cm oraz 25cm i 9cm

b)obwód prostokąta jest równy 44cm.Szerokość prostokąta stanowi 4/7(cztery siódme) jego długości.Oblicz pole tego prostokąta
prosze pilne!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T14:54:35+01:00
A)
P=6*24=144 cm²

a²=144
a=√144=12

P=25*9=225 cm²

a²=225
a=√225=15

b)2*x+2*4/7x=44
2x+8/7x=44
22/7x=44
x=44*7/22
x=14
2009-11-16T15:01:45+01:00
A)Pp= 6x24= 144
144:4= 36
Bok kwadratu jest rowny 36

b)9x25=225
225:4=56.25
Bok kawdratu to 56.25

2009-11-16T15:05:17+01:00
A 6*24=144
a do kwadratu=144
a=12

25*9=225
a do kwadratu=225
a=15


44/2 gdyz z karzdej długośc są dwa boki
44/2=22
bok a=x
bok b=4/7x
22/1(i cztery siódme)
22/jedenaście siódmych
22*7/11=154/11=14
x=14
4/7x=8