Gospodarstwo domowe zużywa średnio około 40m sześciennych gazu ziemnego miesięcznie.
Oblicz ile gazu ziemnego i metanu zużywa 200 gospodarstw
a) miesięcznie
b) rocznie
(Przyjmij zawartość procentową metanu w gazie ziemnym 90%)
W odpowiedzi proszę o wszystkie obliczenia ;]

2

Odpowiedzi

2009-11-16T14:52:51+01:00
Miesiecznie 40*200=8000 gazu ziemnego
-||- 8000*90/100=7200 metanu

rocznie 8000*12=9600 gz
-||- 7200*12=86400 metanu
b 40* 90%=40*0.9=36
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
  • Cult
  • Początkujący
2009-11-16T14:54:22+01:00
A)Miesięcznie
Gazu ziemnego: 200*40 m3 = 8000m3
Metanu: 0.90 * 40m3 = 36m3
200*36m3=7200m3
b)Rocznie
Gazu ziemnego: 8000m3*12=96000m3
Metanu: 7200m3*12=86400 m3
33 4 33