Książka 3 gimnazjum "Między Nami" zadanie 1strona 92
treści zadania :
z podanych wyrazów ułóż związki frazeologiczne i powiedz, w jakich sytuacjach można ich użyć. ( objaśnij co one znaczą )
*nad,czuć, władzę,sobą,czyjąś,
*ręce,wziąć,w,władzę,swoje
*władzę,komuś,dawać
*wyciągać,władzę,poręce
z góry dziękuje proszę o szyp kie rozwiązanie !!!

2

Odpowiedzi

2009-11-16T15:02:37+01:00
Ja mogę tylko ułożyć w związki :)))

Czuć na sobą czyjąś władzę
Wziąć władzę w swoje ręce
Dawać komuś władzę
Poręce wyciągać władzę (tego nie jestem pewien)
10 2 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T15:09:30+01:00
*Czuć nad sobą czyjąś władze-bać się kogś, mieć zwierzchnika, mieć despote
*Wziąć władze w swoje ręce-samemu sobie radzić
*Dawać komuś władze-oddaać swoje poparcie na kogoś
*Wyciągać ręce po władze-dopominać się o coś, być żadnym władzy
8 5 8