Zadanie1
W parku rośnie kilkadziesiąt drzew:46% z nich to lipy, 36% to akacje, a 8% to dęby. Pozostałe 5 drzew stanowią modrzewie. Ile jest akacji?


zadanie2
W liczbie dwucyfrowej druga cyfra jest o 20% większa od pierwszej.Co to za liczba?


Możecie odpowiedzieć tylko na jedno jak nie wiecie jak zrobić drugie. dziEki z góry:))




3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T15:07:13+01:00
1. 46%+36%+8%=90%

zatem modrzewie stanowią 10%

10%*x=5
x=5:0,1
x=50 (wszystkie drzewa)

36%*50=0,36*50=18 akacji

2. 56

tylko w przypadku 5 druga liczba czyli 1,2*5=6 jest całkowita
2009-11-16T15:10:25+01:00
1. (to akurat miałam zadane jakieś 2 tygodnie temu ;d)

46%+36%+8%= 90%

100%-90%=10%

10%-5
100%-x
x= 36%*5/10% = 18

Odpowiedź: jest 18 akacji .

2.

na drugie niestety nie odpowiem ;(
2009-11-16T15:23:47+01:00
Zad. 1.
46%-lipy
36%-akacje.
8%-dęby.

5-liczba drzew modrzewi
100%-(46%+36%+8%)=100%-90%=10%-procent modrzewi.
10%:5=2%-jedno drzewko.
36%:2%=18

odp. Jest 18 akacji.

niestety drugiego nie ogarniam.