Odpowiedzi

2009-11-16T15:15:44+01:00
Chodzi o wyprawę Kolumba itd.?

POZYTYWY: dowód, że Ziemia jest kulą
odkrycie nowej drogi do Indii
pojawienie się wielu różnych warzyw w Europie
np. ziemniaka
NEGATYWY:zniszczenie cywilizacji Majów Inków itp.
pojawienie się niewolnictwa
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T15:16:59+01:00

a) skutki negatywne
- ludobójstwo Indian
- zniszczenie cywilizacji Inków i Azteków
- powrót niewolnictwa
- wyludnienie części Afryki
- rozwój piractwa
- rozwój kolonizacji
b) skutki pozytywne
- odkrycie nowych terytoriów, wzrosła wiedza ludzi o świecie
- wzrost umiejętności żeglarskich
- rozwój wielkiego handlu
- poznanie nowych roślin (kakao, kauczuk, tytoń|)
- rozwój gospodarczy Europy
- poznanie przypraw
7 5 7
2009-11-16T15:17:57+01:00
Pozytywne :

- wyrabianie monet
- nowe szlaki wodne
-dokładniejsze mapy
-rozwój wielu nauk
-poznawanie nowych kultur

negatywne:

-piractwo
-inflacja


1 5 1