Odpowiedzi

2009-11-16T15:28:21+01:00
Podaj wzór funkcji,której wykresem jest prosta przechodząca przez początek układu współrzędnych i punkt:
a) P=(1,5) i A=(0,0)
y=ax+b
{ 5=a*1+b
{0=a*0+b czyli b=0
5=a+0
a=5
zatem
y=5x
b) P= (-3,2) , A=(0,0)
0=a*0+b czyli b=0
2=-3a+0
a =-2/3
y =-2/3 x
c) P= (-3,0)
jak w poprzednich b=0
y=ax
0=-3a
a=0
Prosta
y=0
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T15:29:11+01:00
Podstawowy wzór: y = ax + b

b = 0 we wszystkich tych przypadkach
a) 5 = a + b
a = 5

y = 5x

b) 2 = -3a + b
3a = -2
a = -2/3

y = -(2/3)x

c) 0 = -3a + b
a = 0

y = 0
2 3 2