Zad.1 Uzupełnij zdania:
Pierwszym Polakiem w kosmosie był .....
Pełny obieg Ziemi trwa .....
Amerykę Pn. od Ameryki Pd. oddziela .....
Góry między Europą i Azją to .....
Na półkuli północnej jest Zwrotnik ....

zad.2 Odległość pomiędzy dwoma miastami wynosi 260km. Oblicz jaka to będzie odległość na mapie w skali 1:2000000. Przedstaw skale liniową:

zad.3 Podaj nazwiska osób związanych z odkryciami geograficznymi:
a) Odkrył Australię ...
b) Odkrył drogę morską do Indii ...
c) Polak, który brał udział w poznawaniu Australii
d)Pierwszy dotarł do bieguna południowego
e)Polacy, którzy brali udział w poznawaniu Antarktydy

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T15:45:17+01:00
1...........................................................
1.Mirosław Hermaszewski
2.365 dni 5 godzin 49 minut 9 sekund, czyli rok
3.Przesmyk Panamski
4.Ural
5.Raka

2.......................................................


d=D/M
podstawiamy do wzoru:
d=260 km/2000000
obliczamy:
d=26000000cm/2000000
d=26cm/2=13cm
Odpowiedź:
Odległość na mapie wynosi 13cm.

3............................................................................
a) James Cook
b) Vasco da Gama
c) Edmund Strzelecki
d)Robert Peary
e)Henryk Arctowski
Antoni Bolesław Dobrowolski

2009-11-16T15:47:22+01:00
Z.1Pierwszym polakiem w kosmosie był Miłosław Hermaszewski.
Pełny obieg Ziemi trwa <ale to zależy czy wokół słońca czy wokół własnej osi?>
ale ok wokół słońca wynosi 365 dni 5 godzin 49 sekund i 9 sekund :)
Amrykę Pn. od Południowej oddziela kanał panamski
Góry między Europą a Azją to Ural
Na półkuli północnej jest Zwrotnik Koziorożca

Z.2 ja tez nie umiem obliczać skali więc Ci nie pomogę ;/

Z.3 Pierwsi Australie odkryli aborygeni <nie widomo jak się nazywali> ale pierwszym europejczykiem było holender Willem Jansz.
Odkrył drogę morską do Indii Vasco da Gama

:)
2009-11-16T18:30:05+01:00
1.Mirosław Hermaszewski
365dni
m. karaibskie
ural
raka