Wyjaśnij znaczenie przysłowia `Nauka nie poszła w las`

Zwroty z ramki dopasuj do podanych definicji.

dawać komuś nauki, nauczyć kogoś rozumu, otrzymać naukę

...... - dać komuś nauczkę, przywołać kogoś do porządku
...... - pouc zać kogoś, prawić morały.
...... - być ostrzeżonym, napomnianym.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T15:29:27+01:00
Nauka nie poszła w las - wydajemi sie że nauka bedzie zaawsze w nas bez wzgledu na wszystko. Powinniśmy ją szanować i okazać szacunek osobom uczacym się . Nie należy tak poprotu zrezygnowaćz nauki warto walczyc i byc dobrym nauczycielem ;)

1-1
2-2
3-3
4 4 4
2009-11-16T15:29:36+01:00
Nauczyć kogoś rozumu dać komuś nauczkę, przywołać kogoś do porządku
pouc zać kogoś pouc zać kogoś, prawić morały.
otrzymać naukę być ostrzeżonym, napomnianym.
2 3 2
2009-11-16T15:31:34+01:00
Nauczyć kogoś rozumu - dać komuś nauczkę, przywołać go do porządku.
Dawać komuś nauki - być ostrzeżonym, napomnianym.
Otrzymać naukę - pouc zaś kogoś, prawić morały
3 2 3