Odpowiedzi

2009-11-16T15:29:31+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T15:29:59+01:00
Ogólne zalecenia profilaktyczne to:

1.
unikanie bliskiego kontaktu z chorymi osobami,
2.
pozostanie w domu podczas choroby i zachowanie dystansu do osób zdrowych,
3.
zasłanianie ust i nosa chusteczką higieniczną podczas kichania i kasłania (wyrzucanie zużytych chusteczek do kosza na śmieci),
4.
częste mycie rąk,
5.
unikanie dotykania oczu, nosa i ust,
6.
dużo snu, aktywność fizyczna, unikanie stresu, picie dużej ilości płynów i zdrowe odżywianie.

Zalecenia dla pracowników szkoły/placówki

Dyrektor, nauczyciele i opiekunowie w szkole/placówce powinni:

1.
obserwować uczniów wykazujących objawy grypopodobne,
2.
informować rodziców i opiekunów o zaobserwowanych objawach aby mogli oni dokonać konsultacji z lekarzem,
3.
zadbać o ciągły dostęp do środków higienicznych w toaletach,
4.
organizować jak najwięcej pobytu uczniów na świeżym powietrzu w czasie przerw i lekcji WF,
5.
monitorować strony internetowe Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz Państwowego Zakładu Higieny.

Zalecenia dla rodziców

Rodzice uczniów powinni:

1.
obserwować domowników i w razie wystąpienia objawów grypopodobnych zgłosić się do lekarza,
2.
myć ręce swoje i swojego dziecka mydłem pod bieżącą wodą,
3.
zatrzymać chore dziecko w domu i wezwać lekarza,
4.
zasłaniać nos chusteczką higieniczną podczas kichania i usta podczas kasłania,
5.
nie zabierać dziecka do ludzi, którzy są przeziębieni,
6.
zadbać o to by dziecko zawsze miało przy sobie chusteczkę do nosa,
7.
spędzać z dziećmi aktywnie wolny czas na świeżym powietrzu.

Zalecenia dla uczniów

Uczniowie powinni:

1.
myć ręce mydłem i ciepła wodą przez 20 sekund,
2.
zasłaniać usta i nos rękawem w okolicy powyżej łokcia a nie dłońmi - jeśli nie mają chusteczki podczas kichania lub kasłania,
3.
myć ręce po kasłaniu lub kichaniu,
4.
unikać kontaktu z osobami, które kichają i kaszlą,
5.
przebywać w czasie wolnym na świeżym powietrzu.



Główne objawy zarażenia wirusem świńskiej grypy to ogólne osłabienie, brak apetytu, kaszel i bardzo wysoka gorączka. Okres wylęgania wirusa świńskiej grypy to 10 dni. Grypa świńska przenosi się poprzez bliski kontakt zakażonej świni z człowiekiem oraz odwrotnie. Niestety wirus ma zdolność przenoszenia się z człowieka na człowieka.
2009-11-16T15:31:17+01:00
Myć ręce przed każdym posiłkiem, spożywać dużo owoców,wychodzić na świeże powietrze kichać w ramie nie w ręce.Objawy takie same jak w zwykłej grypie gorączka,bóle gardła,mdłości,katar,wymioty,kaszel.