Paczka wafelkow firmy Andrut kosztuje 2,10 zl. W paczce jest 12 wafelkow, ale w ramach akcji promocyjnej firma Andrut proponuje po tej samej cenie paczke zawierajaca 15 wafelkow. O ile procent tanszy jest teraz kazdy wafelek ?

NAPISZCIE WSZYSTKIE OBLICZENIA, POMOZCIE PROSZE !!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T15:35:43+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Paczka wafelkow firmy
Andrut kosztuje 2,10 zl. W paczce jest 12 wafelkow, ale w ramach akcji promocyjnej firma Andrut proponuje po tej samej cenie paczke zawierajaca 15 wafelkow. O ile procent
tanszy jest teraz kazdy wafelek ?

2,10 / 12 = 0,175 - tyle kosztuje jeden wafelek

2,10 / 15 = 0,14

0,175 - 0,14 = 0.035

0.035 / 0,175 * 100% = 20%
43 4 43
2009-11-16T15:39:40+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
2.10 : 12 = 0.175 zł
2.10 : 15 = 0.14 zł

0.175 - 0.14 = 0.035
0.035 : 0.175 * 100% = 20%

sprawdzenie :D

0.175 - 20% = 0.14 ;D
16 4 16
2009-11-16T15:40:38+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
PRZED PROMOCJĄ
paczka wafelków - 2,10zł
w paczce - 12 wafelków

12 wafelków - 2,10zł
1 wafelek - x
12x = 2,10zł||12

x = 0,175zł

PROMOCJA
paczka wafelków - 2,10zł
w paczce 15 wafelków

15 wafelków - 2,10zł
1 wafelek - x
15x = 2,10||15
x = 0,140zł

0,14 x 100 / 0,175 = 80%
100% - 80% = 20%

wafelek jest tanszy o 20%
18 4 18