W zeszłym tygodniu na szkolnej dyskotece było dokładnie tyle samo chłopców co dziewcząt. W tym tygodniu na dyskotece jest o 20% więcej osób niż tydzień temu, ale liczba dziewcząt stanowi tylko 45% liczby osób, które przyszły dzisiaj na potańczyć. Czy w tym tygodniu na dyskotekę przyszło więcej czy mniej dziewcząt niż tydzień temu?

Piszcie obliczenia :))

3

Odpowiedzi

  • andz
  • Początkujący
2009-11-16T15:43:43+01:00
X - liczba dziewcząt tydzień temu
y - liczba chłopców tydzień temu
x = y [w zeszłym tygodniu]
x+ y = x +x = 2x liczba osób na dyskotece w zeszłym tygodniu
20% =0,20
45% = 0,45
0,45*[ 2x + 0,20 *2x] = 0.45* [2x + 0,20* 2x] =
= 0,45 * [ 2x + 0,40 x] = 0,45*2,40x = 1,08 x > x
W tym tygodniu przyszło na dyskotekę więcej dziewcząt niż tydzień temu.
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T15:51:51+01:00
X- wszyscy uczeestnicy w ubiegłym tygodnu
0,5x- dziewczyny
x+20%x=1.2x
1.2x*45%=0,54x
0.5<0.54
w tym tygodniu przyszło więcej dziewczyn
9 4 9
2009-11-16T21:30:42+01:00
X - liczba chlopcow i dziewczat na pierwszej dyskotece

50%x - liczba dziewczyn


120%x - liczba chlopcow i dziewczat na 2. dyskotece

120%x*45% - liczba dziewczat

1,2*0,45*x = 0,54x
50%x=0,5x

0,54x>0,5x



Pozdrawiam! :)
3 3 3