Ułóż dwa krótkie dialogi na dowolny temat,używając formuł grzecznościowych (zwroty powitalne i pożegnalne .Pierwszym twoim rozmówcą będzie sąsiadka w podeszlym wieku, w drugim- koleżanka lub kolega z klasy.Z rozmów musi wynikaż,w jakich okolicznościach się spotykacie.


prosze bardzo ważne ! ;)

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-16T15:52:35+01:00
Dialog pierwszy:
S - sąsiadka
J- ja

J: Dzień dobry, pomóc Pani nieść zakupy?
S: Dziękuję, gdybyś mogła wziąć te dwie reklamówki byłabym wdzięczna
J: To dla mnie żaden problem.


K - koleżanka
J - ja

K: Cześć! Co było zadane z matematyki?
J: Przepraszam, ale nie zrozumiałam, możesz powtórzyć?
k: Pytałam, co było zadane z matematyki.
J: Mogłabym oddzwonić? Mam ważny telefon na drugiej linii.
K: Jasne, do usłyszenia.

Miałam to samo polecenie rok temu :P Powinno być Okej :)
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T15:56:45+01:00
-Dzień dobry Pani .
-Dzień dobry córciu; Dziękuję ze otworzyłas mi drzwi.
-Prosze bardzo. Może pomoc pani wniesc te zakupy na gore?
-O jezeli bylabys tak mila.
-Oczywiscie . Prosze mi to dac i idziemy.
-Dziękuje za pomoc .
-Nie ma za co . polecam sie na przyszlosc . Dozobaczenia sasiadko .
-Dowidzenia malutka .



-Czesc Ola .
- Hej Alu. wyjdziemy pobawic sie na placu zabaw ?
-Z checia, ale o ktorej ?
- za godzine. Może byc ?
-Oczywiscie . Akurat zdaze cos zjesc.
Pozniej do Ciebie napisze.
-Ok . bede czekac .
-Pa
-Dozobaczenia .
2009-11-16T16:03:57+01:00
S - sasiadka
T - ty

T - Dzien dobry, slyszalam ze potrzebuje pani kogos kto bedzie wyprowadzal Pani pieska.
S - Witam, tak wlasnie sie sklada ze ja juz nie mam sily i naprawde kogos potrzebuje
T - To ja bardzo chetnie Pani pomoge. Przyjde po niego za godzinke dobrze?
S - Oczywiscie drogie dziecko.
T - Do zobaczenia
S - Do zobaczenia

K-kolezanka
T- ty

T - Czesc Angela
K - O siema
T - Jak tam poszedl ci test z geografi?
K - Mysle ze calkiem dobrze, a Tobie ?
T - No mnie raczej nie zadobrze
K - Nie przejmuj sie, poprawisz. Zawsze mozesz na mnie liczyc.
T - Bede pamietac. Dzieki. Pa
K - Pa