Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T16:00:49+01:00
1. duże znaczenie w nauce, dla odkrywania życia.

2. ponieważ niektóre mają komórki podobne do zwierząt, a inne do roślin (zawierają chloroplasty).
2 3 2
2009-11-16T16:04:12+01:00
1.Służą do użyźniania gleb (jako nawóz)
są cennymi składnikami wody i soli mineralnych
stosowane w przemyśle papierowym do produkcji tektury, papieru
biologiczne oczyszczanie wód
2.Bo niektóre protisty mają komórki zbliżone do komórki zwierzęcej, a inne do roślinnej.
2009-11-16T16:10:59+01:00
1. POZYTYWNE

*Brunatnice są wykorzystywane jako pasza
dla zwierząt
*Listownica cukrowa jest używana na dalekim wschodzie do celów kulinarnych
*Ściany komórkowe Brunatnic są wykorzystywane w przemyśle tekstylnym i kosmetycznym jako dodatek do pomadek, kremów i tak zwanej maseczki z alg a także w przemyśle papierniczym
*Skorupki obumarłych otwornic, szkieleciki promienionóżek brały udział w tworzeniu skał osadowych np. kredy piszącej


NEGATYWNE

*zielenice mają niekorzystny wpływ na zbiorniki z wodą powodują (wraz z sinicami) zakwity wód
*Tworzą uciążliwe osady na ścianach akwarium
*Zarodziec malarii-jest to pasożyt wywołujący malarię
*są pasożytami
*Wywołują choroby takie jak
>Nagana-choroba bydła
>śpiączka Afrykańska-śmiertelna choroba
>Choroba Chakasa –atakuje mózg i węzły chłonne
>czerwonka amebowa

2. Tego niestety nie wiem :(... Wybacz ;]