Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T16:04:57+01:00
3----- 25%
x ----- 100 % --------- Proporcją

x = 300/25 = 12

Dłuższa podstawa ma długość 12cm

SKoro podstawy mają razem długości 12 +3cm = 15cm

23,4-15 = 8,4 Taka jest długość obydwu ramion.

Skoro ramiona są dwa, i na dodatek są sobie równe ( równo - ramienny) to znaczy że jedna z nich ma długość 8,4 : 2 = 4,1 -- to długość ramienia trapezu;)
1 5 1
2009-11-16T16:11:54+01:00
Abu obliczyć dł. dłuższej podstawy układamy rownanie

x- dł. podstawa
0,25x = 3 /:0,25
x = 12

Aby obliczyć dł ramion musimy najpierw odjąc dl 2 podstaw od obwadu. Obliczymy w tedy dł. 2 ramin a ze, są jednakowe wynik dzielimy przez 2 aby otrzymać dl. 1 ramieniea

(23,4 - (12+3))/2 = (23,4 - 15)/2 = 8,4/2 = 4,2

Odp. Długość ramiena wynosi 4,2 cm