Odpowiedzi

2009-11-16T16:09:50+01:00
Zboże jare siane wiosna zboze ozime sadzone jesienia - pszenica
3 2 3
2009-11-16T16:11:51+01:00
Rośliny ozime, oziminy - uprawne rośliny jednoroczne, które do przejścia całego cyklu rozwojowego potrzebują okresu niskich temperatur (jarowizacji), występujących zimą. Wysiane wiosną nie wytwarzają pąków kwiatowych i nie owocują. Owoce dają za to w maju i sierpniu, czasem w grudniu.

Oziminy wysiewane jesienią, rozpoczynają wegetację przed zimą. Zimują pod pokrywą śnieżną, ale nie pod lodem. Brak śniegu zimą może prowadzić do uszkodzenia młodych roślin. Zbyt wysokie temperatury zimą prowadzą do przedwczesnego wzrostu roślin.

Rośliny jare -uprawne rośliny jednoroczne, których cały cykl rozwojowy zachodzi w jednym okresie wegetacyjnym. Do kwitnienia nie potrzebują okresu niskich temperatur (jarowizacji).

Do roślin jarych należą m.in.:

* gryka zwyczajna
* kukurydza zwyczajna
* jęczmień - odmiany jare
* owies
* pszenica zwyczajna - odmiany jare
* proso zwyczajne
* pszenżyto - odmiany jare
* żyto - odmiany jare
* ziemniak
* słonecznik zwyczajny
* łubin żółty
* gorczyca
* wyka jara
* bobik
* mak lekarski
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T16:42:02+01:00
Zboże ozime- to takie, ktore wysiewamy przed zimą przyklad: żyto:)
Zboze jare- to takie które wysiewamy wiosna przykład: pszenica:]
3 4 3