A)do podanch wyrazów dopisz wyrazy pokrewne wyjaśniające ich pisownie.
dróżka-
mucha-
kółka-
gorzki-
mosiężny-
parzyć-
b) do podanych wyrazów dopisz wyrazy pokrewne utworzone za pomocą formantów z-,s,-np paść-spaść
lepić- kleić-
ciągnąć- drapać -
chłodzić- ciec-

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T16:13:40+01:00
Dróżka - droga
mucha- muszka
kółka- koła
gorzki- gorycz
mosiężny- mosiądz
parzyć- para

lepić- zlepić
kleić- skleić
ciągnąć- ściągnąć
drapać - zdrapać
chłodzić- schłodzić
ciec- ściec
10 4 10
  • Użytkownik Zadane
2009-11-16T16:15:21+01:00
A)
1.droga
2.muszka
3.koło
4.gorycz
5.mosiądz
6.para
b)
lepić - zalepić
kleić - skleić
ciągnąć - pociągnąć
drapać - podrapać
chłodzić - schłodzić
ciec - ściec
9 4 9