1.Jak długo struś musi biec z prędkością 30m/s,aby pokonać odległość 450m?
A)18s
B)150s
C)15s
D)1/15s

2.Dorożka w ciagu 1/2 godz. przejechała 5km.Z jaką średnią prędkością poruszała się dorożka?
A.2,5km/h
B.10km/h
C.1/10km/h
D.4,5km/h

!!!!!Najważniejsze są obliczenia!!!!!
Np. 1/15 lub 1/10 to jest ułamek.

2

Odpowiedzi

2009-11-16T16:17:48+01:00
1.
30m-----1s
450m----x
x*30=450
x=450/30
x=15s
Odp.C

2.5km*2=10km/h
Odp.B
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T16:19:57+01:00
1.Jak długo struś musi biec z prędkością 30m/s,aby pokonać odległość 450m?
A)18s
B)150s
>C)15s<
D)1/15s

V=S/t
V - prędkość - 30m/s
S - droga - 450m
t - czas - ?

t=S/V
t=450:30 = 15s
działanie na jednostkach:
m: m/s= m × s/m i skracamy i wychodzą sekundy

2.Dorożka w ciagu 1/2 godz. przejechała 5km.Z jaką średnią prędkością poruszała się dorożka?
A.2,5km/h
>B.10km/h<
C.1/10km/h
D.4,5km/h

V=S/t
V=?
S=5km
t=0,5h

V=5: 1/2= 5 ×2=10km/h
22 4 22