Odpowiedzi

2009-11-16T16:17:18+01:00
Dokładna różnica teatru antycznego jest nieznana. Poszczególne frakcje naukowców, wywodzących przedstawienia teatralne z różnych źródeł. Jedną z głównych hipotez jest źródło w rytuałach żywiołu dionizyjskiego, za którym optował Fryderyk Nietsche w swych ‘Narodzinach tragedii’ i wywodzący się od niego tzw. Rytualiści z Cambridge . Na przeciwnym biegunie stoi Richard Seaford, który uznał teatr za odwrócenie religijnego obrzędu, które dokonało się na trzech planach: przeniesienia z zewnątrz polis do wewnątrz, upublicznienie tajnych dotąd uroczystości oraz objęcia kontroli nad kobiecymi w większości dotąd misteriami przez polis, będącą instytucją męską („rządami fallusa” wedle barwnego określenia Evy Keuls) . Przedstawienia teatralne wywodzone są również z działalności archaicznych aoidów i rapsodów (Bruno Gentili, Albert Lord i Gregory Nagy) . Jednak każda z tych hipotez jest niepewna i posiada luki, wytykane przez jej przeciwników.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T16:36:09+01:00
Taożytny:
-występuję tylko męzczyźni
odbywało sie to pod gołym niebem(amfiteatr) Zajmowano tam miejsca na zasazie" kto pierwsz ten lepszy"
maksymalna ilość aktorów to 3
trwał cały dzień
Brano ze sobą zapasy jedzenia
Współczeny:
wystepują wszscy
odbywa sie w pomieszczeniach
zajmuje sie miejsca kupując bilet
maksypalna ilość aktorów jest znacznie większa
tra 3,2 godziny
zakaz Jedzenia
;)
Mam nadzieje że Pomogłam;);*






w teatrze starożytnym przedstawienia odbywały się na arenie. - W teatrze współczesnym przedstawienia są na scenie.

Były tam zupełnie inne stroje, również były wtedy maski- (współczesny)Aktorzy nie używają masek, a stroje są także inne.

Podobieństwa: Przedstawiano, przebierając się za kogoś
1 1 1