Przekształć dialog na mowę zależną.
Dialog:
Kotka: Nie masz prawej przyjaźni
Pan: Jak to nie masz przyjaźni?
K: Pieścisz mnie, bo ci myszy łapie.
P: Łapać myszy, przysługi to znaczne. Ale dlaczego łowisz bo nie smaczne?

(na podstawie bajki I. Krasickiego)
M. Nagajowa "Słowa i świat" Zad. 6 s. 106 pkt. C
Będę wdzięczna za odpowiedź. :)

2

Odpowiedzi

2009-11-16T16:25:48+01:00
Nie masz prawej przyjażni powiedziała Kotka do Pana,na to on zapytał "Jak to nie mam przyjażni?'.Byłam pieszczona za to,że łapałam myszy.Na to Pan rzekł Łapać myszy, przysługi to znaczne. Ale dlaczego łowisz bo nie smaczne?
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T16:52:04+01:00
Kotka powiedziała do swego pana, że nie ma prawej przyjaźni. Ten odparł, że jak to, nie ma przyjaźni. Ona narzekała że ją, pieści, bo łowi mu myszy. Pan odparł, iż łowić myszy to przysługa, ale dlaczego to brobi?
: Dlatego, bo jej smakują.