1.Gdzie leży starożytna Grecja?
2.Jak mieszkańcy Grecji nazywali swoją ojczyznę w starożytności, a jak samych siebie
3.Jakie były następstwa niewystarczającej ilości ziemi?
4.Jakie były przyczyny powstania niezależnych od siebie miast państw?
5.Jak nazywało się centrum miasta państwa?
6.Jakie były przyczyny wielkiej kolonizacji Greckiej w 7 w p.n.e.?
7.Na wybrzeżach jakich mórz zakładano kolonie Greckie?
8.Gdzie powstał słynny pałac władcy krety ?
9.Jak nazywał się słynny potwór w labiryncie na krecie?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T16:23:37+01:00
1 Na południu półwyspu bałkanskiego
2 Pańśtwo nazywali Helladą a siebie Hellenami
3 kolonizacja
4 rządza władzy krain
5 agora
6 cheć zdobywania ziem, odsiedlania
7 morze martwe egejskie czarne
8 Knossos
9 Minotaur
9 4 9
2009-11-16T16:24:21+01:00
1.Gdzie leży starożytna Grecja ? niedaleko Tesalii

2.Jakie były przyczyny wielkiej kolonizacji Greckiej w 7 w p.n.e.?
- potrzeba Ziemi uprawnej i surowców (rud metali)
- morski handel

Jak nazywał się słynny potwór w labiryncie na krecie?
Minotaur


za 3 pkt, trzy zrobione dobrze pytania:)
3 3 3