Zad1
Klijent pożyczył w banku 60 000 zł na rok. Oprocentowanie pożyczki jest równie 12 %. Ile odsetek zapłaci klient po roku?

Zad2

Oblicz odsetki od kredytu:
a) 1000zł przy oprocentowaniu 12%, otrzymanego na rok,
b) 2000zł prz oprocentowaniu 16% na 3 miesiące



POMOCY..;*
tylko prosze was bardzo dajcie mi poprawne odpowiedz i najlepiej całe...;*

3

Odpowiedzi

2009-11-16T16:23:49+01:00
Zad 1
60 000 x 12%=7200zł
60 000 x 0,12=7200
zad 2
a) 1000 x 12%= 1120zł
1000 x 0,12=1120zł
b) 2000 x 0,16= 2320zł
30 3 30
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T16:27:05+01:00
Zad1
k=60 000zł
p=12%
t=1 rok
d=?

d=kpt/100
d=60 000*12*1/100
d=7200zł

zad2
a)k=1000zł
p=12%
t=1 rok

d=kpt/100
d=1000*12*1/100
d=120zł

b)k=2000zł
p=16%
t=3miesiące= 1/4 roku

d=kpt/100
d=2000*16*1/4 /100
d=80 zł
122 2 122
miedzy ,,kpt,, powinno byc mnozenie
2009-11-16T16:29:56+01:00
60000zl (razy) 12
kreska ulamkowa-
100 =7200


2 zad
k-100zl
p-12%
t-12 miesiecy = 1 rok
d= 16 (razy) 1 to sie rowna 80 zl
kreska ulamkowa-
4
nastepna kreska-
100
11 3 11