1.Obwód trójkąta równo ramiennego wynosi 55 cm. Oblicz długość ramion wiedząc, że podstawa jest równa 17 cm

2.Jeden z boków trójkąta ma długość 12 cm.Każdy następny bok jest o 4 cm dłuższy.Oblicz obwód trójkąta.

3.W trójkącie ABC jego boki wynoszą x, y, z.Nazwij ten trójkąt i oblicz jego obwód, jeżeli :
a) x= 7,5cm,y=0,8dm, z= 75mm
b) x= 6,25dm,y=64cm,z=610mm
c) x= 0,55m,y=55cm,z=5,5dm

2

Odpowiedzi

2009-11-16T16:39:06+01:00
Chyba tak
1
55-17=38
38:2=19 tyle maja ramiona
2
12
12+4=16
16+4=20
12+16+20=38 obwod
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T17:09:09+01:00
Zad.1

55cm - 17cm = 38cm
38cm : 2 = 19cm

odp: Ramiona mają długość 19 cm.


zad.2

1 bok: 12cm
2 bok: 12cm+4cm = 16cm
3 bok: 16cm+4cm = 20cm

obw. = 12cm + 16cm + 20c = 48cm

odp: Obwód tego trójkąta to 48cm.


zad.3
a)
x= 7,5cm
y=0,8dm = 8cm
z= 75mm=7,5cm
obw. = 7,5cm + 7,5cm + 8cm = 23cm

odp: To jest trojkąt równoramienny. Jego obwód wynosi 23cm.

b.)

x= 6,25dm = 62,5cm
y=64cm
z=610mm =61cm

obw. = 62,5cm + 64cm + 61cm = 187,5cm

odp: To jest trojkat różnoboczny. Jego obwód wynosi 187,5cm.

c.)
x= 0,55m
y=55cm = 0,55m
z=5,5dm =0,55m
obw. = 0,55m *3 =1,65m

odp: To jest trojkąt równoboczny. Jego obwód wynosi 1,65m.
15 4 15