Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T16:33:48+01:00
Miejsce zerowe to przecięcie z osią x,
liczymy poprzez podstawianie zera zamiast y, i wtedy zawsze kiedy będzie y=0 tam będzie przecięcie na osi x
a)0=7x+14
x=-2-więc w punkcje (0,-2) przetnie się
b)0=-0,3x+15
x=50
c)0=-2x-6
x=-3
1 5 1
2009-11-16T16:35:09+01:00
A) 0=7x+14
-7x=14/:(-7)
x=-2
b)0=-0,3x+15
0,3x=15/:0,3
x=50

c)0=-2x-6
2x=-6/:2
x=-3
za y podstawiasz zawsze 0 i przenosisz ze strony na strone zmieniając znaki i wyliczasz x. po lewej stronie są x a po prawej liczby:)
1 5 1