1.Dlaczego rok 2009 jest poświęcony Juliuszowi Słowackiemu?
2.Podaj nazwisko przyjaciela poety, który w młodości popełnij samobójstwo
3.Ojczym poety był profesorem na uniwersytecie Wileńskim .Podaj jego nazwisko i w jaki sposób zginął
4.Kim były dla Słowackiego te kobiety:
-Ludwika Śniadecka
-Maria Wodzińska
-Zofia Bobrówna
5.Kiedy rozgrywa sie ''Przygotowanie"- część''Kordiana'' Juliusza Słowackiego?
6.Gdzie pada hasło''Polska Winkelriedem narodów''? Kim był Winkelried?
7.Gdzie spotkał się poeta z matką po prawie dwudziestu latach rozłąki?
8.Jakie kraje odwiedził Słowacki podczas swej podróży romantycznej w 1836 roku?
9.Do nazwiska bohatera dopisz tytuł utworu z którego pochodzi ta postać Alina, Weneda,Wacław, Kozak.Sawa
10.Jak nazywa sie utwór Słowackiego ,który zaczyna się od słó 'Smutno mi Boże''?
11.Podaj nazwisko bohatera, który był w okopach Woli.
12.Opisz ulubionego bohatera lub najbardziej Ci bliski utwór Słowackiego
13.Wymień najważniejsze pisma mistyczne Juliusza Słowackiego
14.Dlaczego Słowacki jest uważany za wielkiego wieszcza.
PROSZĘ WAS ZRÓBCIE.

2

Odpowiedzi

2009-11-16T16:54:36+01:00
1.Jest poświęcony by uczcić i przypomnieć jednego z najwybitniejszych w polskich dziejach poetę.Ogłosił to sejm.
2.Ludwik Spitznagel
3.August Becu-zmarł rażony piorunem
4.-
-zakochał się w niej w pensjonacie w Genewie
- kolejna miłość Słowackiego
5.w czasie powstania listopadowego
6.w Kordianie.Winkelried-średniowieczny bohater szwajcarski.
10.Hymn ,,smutno mi Boże"
13.Krąg pism mistycznych
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T17:42:35+01:00
1.Dlaczego rok 2009 jest poświęcony Juliuszowi Słowackiemu?
- W związku z przypadającą w 2009 dwusetną rocznicą urodzin wieszcza, a zarazem sto sześćdziesiąta rocznicą jego śmierci, Sejm uchwalił Rok Juliusza Słowackiego. Posłowie w projekcie uchwały zaznaczyli, że jest ich obowiązkiem uczcić i przypomnieć jednego z najwybitniejszych w polskich dziejach pisarza. Wiceprzewodniczący sejmowej komisji kultury Jerzy Fedorowicz podkreśla, że Polska zawdzięcza Słowackiemu przetrwanie duchowe i narodowe pod zaborami.
Wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego Tomasz Merta ma nadzieję, że podobnie jak poprzedni rok Zbigniewa Herberta, obecny - poświęcony Słowackiemu - przyczyni się do popularyzacji twórczości wielkiego polskiego pisarza.

2.Podaj nazwisko przyjaciela poety, który w młodości popełnij samobójstwo
- Ludwik Spitznagel

3.Ojczym poety był profesorem na uniwersytecie Wileńskim. Podaj jego nazwisko i w jaki sposób zginął
- Euzebiusz Słowacki zmarł na Gruźlicę

4.Kim były dla Słowackiego te kobiety:
-Ludwika Śniadecka - Juliusz Słowacki zakochał się w niej, gdy sam miał 14 lat, ona była o sześć lat starsza. Słowacki towarzyszył jej w konnych przejażdżkach. Razem czytali poezję (Byron, tego Ludwika uwielbiała), rozmawiali o niej. Jak podaje Czapska, pewnej księżycowej nocy Słowacki wyznał Ludwice miłość. Został odrzucony.
-Maria Wodzińska - W czasie pobytu w Szwajcarii Słowacki przeżywa miłość do Marii Wodzińskiej
-Zofia Bobrówna - kolejna miłość Słowackieg





1 5 1