Pociąg ma dł. 90m , szybkość 30m/s. Jak długo bedzie przejeżdzał na przeciw człowieka stojącego na dworcu, a jak długo będzie wyprzedzał i mijał drugi pociąg o dł.60m i szybkości 20m/s

Proszęo pomoc : wszystkie obliczenia ze wzorami
potrzebne na jutro daje 44pkt
z góry thx

2

Odpowiedzi

2009-11-16T16:51:40+01:00
Dane: Szukane:
s1- 90 m t1-?
v1- 30 m/s t2-?
s2- 60m
v2 - 20m/s
Rozwiązanie:
V=S:t => t=S:V
t1=90:30=3[s]
t2=60:20=3[s]
i teraz trzeba chyba odjac t1 od t2 ale nie jestem 100% pewna, bo moze trzeba dodac :]
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T17:32:22+01:00
S=90m - długość pociągu, a jednocześnie droga, jaką musi przebyć pociąg, żeby całkowicie wyminąć człowieka
v=30m/s

S=v*t
t=S÷v
t=90m÷30m/s=3s

S=90m+60m=150m - suma długości pociągów, a jednocześnie droga, jaką musi przebyć jeden pociąg, żeby całkowicie wyprzedzić drugi
v=30m/s-20m/s=10m/s - skoro pociągi jadą w tę samą stronę, to prędkość pociągu pierwszego względem pociągu drugiego jest równa 10m/s
S=v*t
t=S÷v
t=150m÷10m/s=15s
2 5 2