Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T16:33:59+01:00
X - jeden podrecznik
1,25x - drugi podrecznik

x+1,25x=45
2,25x=45 /2,25
x=20 cena pierwszego podrecznika

1,25x=25 cana drugiego podrecznika

1 5 1
2009-11-16T16:33:52+01:00
X+1,25x=45
x=20zl
za pierwszy zaplacono 20 zl
a za drugi 1,25*20=25zl
2 3 2
2009-11-16T16:37:21+01:00
X-cena pierwszego podręcznika
x+25/100x- cena 2 podręcznika

x+x+25/100x=45
2x+25/100x=45
200/100x+25/100x+45
225/100x=45 ×100
225x=450
x=2 - cena pierwszego

2+25/100 × 2=2+0,5=2,5 - cena drugiego
2 2 2