Cześć proszę was abyście pomogli mi rozwiązać 2 zadania z matematyki bo chyba nie umiem plis pomocy ZADANIE 1.Podstawą graniastosłupa jest romb o boku 3 cm i wysokości 2 cm.Wysokość graniastosłupa jest równa 7 cm. Oblicz pole powierzchni tego graniastosłupa. ZADANIE 2. Podstawa graniastosłupa ma 42cm²,a jego wysokość ma 9 cm.Oblicz objętosć tego graniastosłupa

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-16T16:53:59+01:00
Zad.1
Pp=3cm * 2cm = 6cm²
2Pp= 2 * 6 cm = 12 cm²
H = 7cm
Ppb = 2 * (7*3) + 2 * (7*4) = 41cm² + 56 cm² = 97 cm²
Ppc = 12cm² + 97cm² = 109cm²
Odp. Pole powierzchni całkowitej wynosi 109 cm²

zad.2
Pp= 42cm²
H= 9cm
V=Pp*H
V=42cm² * 9cm = 378cm do potęgi 3
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T17:12:46+01:00
Zad 1
Pc = 2Pp + Pb

Na początku obliczmy pole podstawy. Podstawą jest rąb. Mając podaną dł. boku i wysokość mozemy skorzystać ze wzoru na pole rąbu : P = a *h Tak więc

P = 3 * 2 = 6cm²
W graniastosłupie mamy 2 podstawy a więc
Pp = 2 * 6 = 12cm²

Następnie obliczmy pole powierzchni bocznej. Wysokośc w granistosłupie to krawędz boczna.Czyli Pole powierzchni bocznej to będzie pole 4 prostokątów o wymiarach 3 cm i 7 cm więc
Pb = 4 * 3 * 7 = 84cm²

Pc = 12 cm² + 84cm² = 96cm²
Odp. Pole całkowite tego graniastosłupu wynosi 36cm²

zad 2
Wzór na objętośc w graniastosłupię to
V = Pp * H

H = 9cm

V = 42 * 9 = 378cm³

Odp. Objętość togo graniastosłupa wynosi 378cm³
3 2 3