Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T16:51:13+01:00
W b bedzie w wyniku DCCC
w e bedzie I
w f bedzie CLIX
a reszta jest dobrze
2009-11-16T16:54:13+01:00
M+C=MC
M-CC=DCCC
L-XX=XXX
C-L=L
X-IX=I
II+CLVII=CLIX
2009-11-16T16:59:33+01:00
A)M-1000 C-100
M+C=MC(1100) POPRAWNE

B)M-1000 CC-200 DCC-700
M-CC= DCC NIEPOPRAWNIE BO 1000-200=800 (DCCC)


C)L-50 XX-20 XXX-30
L-XX=XXX POPRAWNIE BO 50-20=30

D) C-100 L-50
C-L=L POPRAWNIE BO 100-50=50

E)X-10 IX-9 XIX-19
X-IX=XIX NIEPOPRAWNIE BO 10-9=1 (I)

F) II=2 CLVII=157 CLIIX=158
II+CLVII=CLIIX NIEPOPRAWNIE BO 2+157=159(CLIX)