Odpowiedzi

2009-11-16T17:05:09+01:00
Znaczenie pozytywne grzybów w przyrodzie:
1. Stanowią pożywienie.
2.Wytwarzają potrzebne drożdże.
3.Są reducentami, sporofitami pobierającymi substancje odżywcze z podłoży organicznych i martwych organizmów.


Znaczenie negatywne grzybów w przyrodzie:
1.Są sprawcami wielu chorób roślin.
2.Powudują choroby człowieka.
2009-11-16T17:13:01+01:00
-Stosuje sie je do wypieków pieczywa
-stosuje się je do prdukcji serów
-przyśpieszają dojrzewanie serów pleśniowych np.camembert
-wywołują choroby tzw. grzybice
-powodują psucie się żywności
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T17:23:55+01:00
DOBRE:
-rozkład rozkład ligniny,
-są reducentami(ostatnim ogniwem w łańcuchu pokarmowym),
-wytwarzanie żywności,
-produkcja leków(Penicylina)
ZŁE:
-psują nam pokarm,
-powodują unas choroby.