Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T16:59:10+01:00
Tuja, żywotnik (Thuja), rodzaj z rodziny cyprysowatych, obejmujący 6 gatunków drzew szpilkowych, z których 2 występują w Ameryce Północnej, a 4 w Azji.
Pokrój
Krzewy lub drzewa z gałęziami ułożonymi w jednej płaszczyźnie.
Drewno
Jasne, miękkie o ładnym zapachu. Stosunkowo odporne na próchnicę.
Liście
Młode szpilkowate, potem łuskowate. Zimozielone, ułożone na łodydze nakrzyżlegle, okrywające gałązki.
Kwiaty
Rozdzielnopłciowe, rozmieszczone jednopiennie, wiatropylne, drobne.
Szyszki
Jajowate, złożone z kilku skórzastych łusek. Dojrzewają w ciągu jednego roku, osiągają długość 1-2 cm. Nasiona eliptyczne, mogą być płaskie i oskrzydlone lub grube, ziarnkowate i bez skrzydełek
2009-11-16T16:59:08+01:00
Drzewo o wysokości do 20 m, składnik tajgi kanadyjskiej, ma niewielkie wymagania siedliskowe i jest odporne na niską temperaturę, często sadzone w parkach i ogrodach, znakomicie nadaje się na żywopłoty,


Prosze;)
1 2 1
2009-11-16T16:59:38+01:00
Tuje mają duże liście. Swoim kształtem przypominają liść paprotki ostrolistnej. Jeżeli tego nie rozumiesz wejdź na stronę http://www.oglosze.pl/oferta9856_tuje_berberysy_irga_szmaragd_danica_rosliny.html




Jest ciekawa...
Liczę na naj