Odpowiedzi

2009-11-16T17:08:03+01:00
Mama i Córka mają razem 80lat. Mama jest 3 razy starsza od córki. Ile lat ma każda z nich?
x-wiek córkki
3x-wiek mamy
x+3x=80
4x=80
x=20
3x=3*20=60
Mama ma 60 lat a córka 20 lat
1 5 1
2009-11-16T17:43:02+01:00
Ania ma 20zł, Basia ma o 13,7 zł więcej od Ani, Czarek ma o połowę pieniędzy mniej niż Basia, Darek ma tyle co mają razem Ania, Basia i Czarek, Ela ma x zł. Ile złotych ma Ela, jeśli wszyscy razem mają 187,33zł?

Dane:
Ania 20zł
Basia 20+13,7=33,7zł
Czarek 33,7:2=16,85zł
Darek 20+33,7+16,85=70,55zł
Ela x zł
razem 187,33zł

Rozwiązanie:
20+33,7+16,85+70,55=141,1zł
187,33-141,1=46,23zł - tyle ma Ela
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T20:52:07+01:00
Za 2 jednakowe książki i 3 jednakowe zeszyty Dariusz zapłacił 22,1 zł. Cena ksiażki jest 5 razy większa niż cena zeszytu.Oblicz cenę książki i cenę zeszytu .

x- cena książki
y- cena zeszytu

2x+3y=22,1
x=5y

2*5y + 3y = 22,1
13y = 22,1

y = 1,7
x=1,7*5 = 8,5

8,5*2 + 1,7*3= 17+5,1=22,1

Cena ksiązki = 8,5 zł, a cena zeszytu = 1,7 zł