Odpowiedzi

2009-11-16T17:06:59+01:00
Trzeba znać szerokość geograficzna danego punktu a później podstawić ją do wzoru
h=90stopni-szer.geogr.+23stopni 27minut

  • Użytkownik Zadane
2009-11-16T17:10:30+01:00
22 12 (przesilenie zimowe)
R-ZK= 90 stopni - (23 stopni 27 minut - 23stopnie 27 minu) = 90 stopni - 46 stopni 54 minuty = 43stopnie 46 minut
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T17:30:21+01:00
22 grudnia, czyli pierwszy dzień zimy słońce znajduje się w zenicie między Zwrotnikiem Koziorożca. W takiej sytuacji zawsze a = 90° czyli 90 stopni - 46 stopni 54 minuty = 43stopnie 46 minut