Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T17:09:02+01:00
- bezbarwna, oleista ciecz
- cięższa od wody
- ma właściwości żrące
- niszczy białko
- reaguje z metalami półszlachetnymi
- czarnieje zostawiony na powietrzu
- Z wodą tworzy azeotrop przy stężeniu 98,3% o gęstości 1,84 g/cm³ i temperaturze wrzenia 330 °C
- silnie pochłania wodę
- używany jako zakwaszasz
- stosowany w syntezie laboratoryjnej produkcji papieru i akumulatorów samochodowych
10 4 10
2009-11-16T17:08:40+01:00
Właściwości: Stężony H2SO4 jest bezbarwną, oleistą cieczą, cięższą od wody. Ma właściwości żrące, zwęgla substancje organiczne, gdyż jest silnie higroskopijny. Proces mieszania stężonego H2SO4 z wodą przebiega z wydzieleniem dużej ilości ciepła.Niszczy skórę powodując trudno gojące się oparzenia. Niszczy papier, tkaniny drewno.
4 3 4
2009-11-16T17:12:41+01:00
-ciecz
-bezbarwna
-oleista
-charakterystyczny zapach
-rozpuszcza się w wodzie
-cięższa od wody
-d-stężonego 98%=1,84g/cm3
-żrący(niszczy drewno, papier, tkaninę, skórę zwęglając je)
-jest higroskopijny(pochłania wodę z cząsteczek)
-przy mieszaniu z wodą wydziela dużą ilośc ciepła
7 4 7