Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T17:14:02+01:00
W królewskim sadzie rosły gruszki na wierzbie. Pewnego dnia zerwał się porywisy wiatr i 40% gruszek spadło. Po kilku dniach ogrodnik zerwał 90% pozostałych owoców, zostawiając na drzewie 12 sztuk. Ile gruszek rosło na drzewie?


10% => 12
12:10*100=120

120 = 60% (po wietrze)
120:60*100=200 roslo na drzewie

odpowiedz: 200
2009-11-16T17:14:58+01:00
12-10%
x-100%
10x=1200
x=120

120-60%
y-100%
60y=12000
y=200

Odp. Było 200 gruszek