Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T18:51:04+01:00
Uważam,że Zal doskonaly jest to Grzech jest świadomym i dobrowolnym zniszczeniem miłości. Może on zostać zgładzony tylko wtedy, gdy w człowieku, pod wpływem działania łaski Bożej, zacznie się odradzać miłość. Jej odradzanie ujawnia się w ubolewaniu nad popełnionymi grzechami i w pragnieniu zmiany życia. W doskonały sposób żałuje ten, kto odczuwa obrzydzenie do swoich grzechów dlatego, że nimi znieważył kochającego i miłosiernego Boga, że zranił serce najlepszego Przyjaciela, Jezusa Chrystusa, który wykupił nas z niewoli zła swoją drogocenną krwią przelaną na krzyżu. Żal doskonały wypływa z miłości do Boga i różni się od ubolewania nad swoimi grzechami dlatego tylko, że przez nie straciło się dobre mniemanie o sobie, uznanie innych ludzi, poczucie wyższości nad bliźnimi itp.
3 3 3
2009-11-16T19:06:25+01:00
Człowiek szczerze żałuje za wszystko co złego zrobił. Nie jest to żal wymuszony, lecz całkiem szczery.
3 3 3
2009-11-16T20:50:23+01:00
Żal doskonały-ja rozumiem tak ze jest mi kogoś żalk bo np. ktoś mu zmarł, ktoś komuś zrobił przykrość...
3 3 3